Teeworlds

Güncellemeler
Oyunun ismi Teeworlds olarak değiştirildi. Ayrıca kısa bir süre önce 0.4.1 sürümü yayınlandı. Kurulum sırasında:
../bam/src/bam release
bam: building 'release'
c deflate.c
cc1: error: unrecognized command line option "-fstack-protector"
cc1: error: unrecognized command line option "-fstack-protector-all"
bam: compile_c returned error number 256
bam: error during build
benzeri bir hata alırsanız default.bam dosyasındaki
-fstack-protector -fstack-protector-all
ifadesini silin. Kurulumun diğer adımlarını aşağıda anlatıldığı gibi gerçekleştirebilirsiniz.


Girizgah

Uzun zamandır blogda oyunlardan bahsetmiyorum (oynamıyorum da zaten). Bugün happypenguin'e yeni bir şeyler var mı diye bakayım dedim. Teewars ilgimi çekti. Hakkında birkaç satır okuduktan sonra yükleme aşamasına geçtim.

Kurulum
1.deneme - teewars-0.3.4-linux_x86
./teewars: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.4' not found (required by ./teewars)

2.deneme - teewars-0.3.4-src
kaynak koddan yüklemeyi hem pisibul'dan hem de kendim indirerek yapmaya çalıştım ama ama... bam ile kurulum nasıl oluyorsa beceremedim, kuruldu ama saçma grafikler, çıkış yolunu nasıl buldum ama, en sağda tıkla, sonraki ekranda ortada sağda, hahaaa.

# mkdir teewars
# cd teewars
# fetch http://www.teewars.com/files/teewars-0.3.2-src.zip
# fetch http://www.teewars.com/files/bam.zip
# unzip bam.zip
# unzip teewars-0.3.2-src.zip
# cd bam
# ./make_unix.sh
# cd ../teewars-0.3.2-src
# ../bam/src/bam HEDEF

Yalnızca sunucu için:
# ../bam/src/bam server_release

Her şeyi kur, bir daha uğraşmayayım:
# ../bam/src/bam release

buradan alıntı

Başaramadım ama yalnızca ilk denemede. Birkaç deneme daha yaptım ve sonuç yüzümü güldürür cinstendi. Nasıl olduğunu anlatayım. İndirdiklerimin hepsini sildim, tekrar indirdim, tek farkla tar.gz yerine zip dosyasını indirdim değişken sayısı bir, tam istediğim gibi. Derledim tekrar, çalıştırılabilir dosyayı iki kere tıklayarak açtım (hani filmlerde daha sonra bir yere bağlanacak ayrıntılar izleyicilerin gözüne sokulur ya, işte o havayı vermeye çalıştım bu cümlede). Sonuç farklılık göstermemişti öncekinden. Konsoldan çalıştırayım hem de ne ağrısı varmış görürüm dedim ve bu şekilde oyunu açtım. Oyun sorunsuz açıldı.

3.deneme - teewars-0.3.4-win32
indir, aç, sağ tıkla, wine ile aç de, hepsi bu.

Eğlence Kısmı



Oyun internet veya ağ üzerinde çoklu oyuncu ile çeşitli haritalarda koşma, hoplama/zıplama ve ateş etmenize, bunları yaparken de büyük bir zevk almanıza imkan sağlıyor. Mavi ve kırmızı takımlara ayrılarak işbirliği yapabileceğiniz gibi başıboş bir bireye bürünüp önünüze gelene ateş edebilirsiniz.

Grafikler çizgi film tarzı, çocukça ve sevimli. Kullanabileceğiniz pek fazla silah yok şimdilik. Bununla birlikte bu bir yerlerde bir kılıç bularak samuraya dönüşmenize engel değil. Ayrıca en etkili silahınız çekiciniz (Thor'unki de çekiç, bizdeki küçük de, buradaki tahta şey de). Çekicinizle diğer hayvancıkların kafasına kafasına vurarak yok ediyorsunuz.

Oynanabilirlik oldukça güzel ama mükemmel değil, nişan almak bazen zor olabiliyor (daha iki el oynadım ama öyle duruyor, el nasıl bir ölçü birimidir ya). "A" ve "D" yön tuşlarımız. Boşluk tuşuyla da zıplayabiliyorsunuz, havadayken ikinci kez boşluk tuşuna basarak daha yükseğe zıplayabilirsiniz. Fareyi kullanarak nişan alabilir, sol fare tuşuyla ateş edebilir (veya kılıç ve çekiç darbeleri yapabilir), fare tekeriyle silah değiştirebilir ve sağ fare tuşuyla da örümcekadamvari bir şekilde duvarlara zincir atabilirsiniz. Zincir olayını biraz daha açıklayayım, bu bir yerden bir yere ulaşım aracı olarak kullanılabileceği gibi bir yerlere tutunup gelene gidene ateş etmenize de yarıyor. Ayrıca diğer hayvancıkları da kendinize çekebiliyorsunuz (bunu daha tam deneyemedim).

Sonuç
İndirin oynayın demenin uzun yolunu okudunuz, teşekkürler.
(Oyunla ilgili bilgilere buradan ve buradan da ulaşabilirsiniz.)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Prince of Persia'nın Kaynak Kodları Yayınlandı

Dinozorus

Amazing Studio