Prince of Persia'nın Kaynak Kodları Yayınlandı

Uzun zamandır Penguenler de Oynar'da yazamadım. Oyunlar hakkında beni heyecanlandıran pek çok gelişmeyi de bu yüzden aktarma şansım olmadı. Ama en sevdiğim ve bitirdiğim ilk oyunlardan Prince of Persia hakkındaki bu haberi vermek için zaman bulamayacak değildim.

Takip etmiş olabileceğiniz gibi bir süre önce yıllardır kayıp olduğu sanılan Prince of Persia’nın kaynak kodları, oyunun yapımcısı Jordan Mechner’in babası tarafından bulunmuştu. Az önce de Hack a Day'den öğrendiğime göre oyunun kaynak kodları yayınlanmış.

Şimdi sözü yazarına bırakıyorum:
Biraz arkaplan: bu arşiv 1985 - 1989 arası Apple II üzerinde 6502 assembly dilinde yazdığım orijinal Prince of Persia'nın kaynak kodlarını içeriyor. Oyun ilk olarak 1989'da Broderbund Software tarafından yayınlandı ve şimdi devam etmekte olan Ubisoft oyun serisinin başlangıcı oldu. 
Prince of Persia'nın 25 yıllık tarihinin epey özlü bir özeti ve onun oluşumu hakkındaki ilişkim için jordanmechner.com/prince-of-persia ve jordanmechner.com/bio adreslerine bakabilirsiniz. 
Bu kaynak kodların oluşturumu hakkında yaratım, iş, kişisel ve teknik bağlamda daha detaylı bilgi edinmek isteyeyenler için geliştirim günlüklerimin bu döneme ait kısımlarını basılı kitap, e-kitap ve blog olarak yayınladım. Seçiminizi jordanmechner.com/ebook'da yapabilirsiniz. 
Kaynak kodları kendi başına kurcalamak isteyeyenler için yardımcı olacağını düşündüğüm http://jordanmechner.com/wp-content/uploads/1989/10/popsource009.pdf adresindeki açıklayıcı teknik belgeyi göndermiştim. Bu 1989'da POP'u PC, Amiga, Sega, Genesis gibi çeşitli platforma port edenlerin yararlanması için bir araya getirdiğim bir paket. 
Bunların dışında lütfen bana kaynak kodlar hakkında açıklamam için bir şey sormayın çünkü hatırlamıyorum! 6502 programlama savaş takımlarımı Ekim 1989'da bıraktım ve sonraki yirmi yıl boyunca öncelikli olarak yazar, oyun tasarımcısı ve yaratıcı yönetmen olarak çalıştım, kodlama yeteneklerimin paslı olduğunu söylemek en hafif ifade olacaktır. 
Kaynak kodları 22 yıllık 3.5" floppy disk arşivinden başarıyla aktarmayı başardıkları için Jason Scott ve Tony Diaz'e teşekkürler, günün büyük bir bölümünü ve geceyi alan bu görev Tony'nin inanılmaz uzmanlığı, azmi ve iyi korunmuş eski Apple donanım koleksiyonu olmasa çok daha uzun sürebilirdi. 
6502 kaynak kodlarını aktarıp yayınladık çünkü bu bilgisayar tarihinin pek çoklarının ilgisini çekebilecek bir parçası ve yapmasaydık sonsuza kadar kayıp olarak kalabilirdi. Bunu eğlence için yaptık, herhangi bir kar elde etmek için değil. Kaynak kodların yazarı ve telif hakları sahibi olarak benim için birilerinin onun üzerinde çalışmasında, onu değiştirmesinde ve çalıştırmaya çalışmasında vs. bir sorun yok. Lütfen bunun devam etmekte olan Ubisoft oyun serisinden Prince of Persia'nın herhangi bir hakkının hibesi olmadığını unutmayın. Yalnızca Ubisoft, Prince of Persia oyunları yapma ve yayınlama haklarına sahiptir. 
Bildiklerim böyle. Ek bilgiler olursa yayınlayacağım ve/veya hakkında twitter'da (@jmechner) yazacağım. Bu arada teknik, hukiki veya başka konularda sorularınız olursa bunları tamamen topluluğa yöneltmenizi tavsiye ederim, kolektif bilgi ve uzmanlıkları benimkini çokça aşacaktır... 
Bana gelince, yeni oyunlar yapmak ve hikayeler oluşturmak için günlük işime geri dönme zamanım geldi. 
İyi eğlenceler! 
-- Jordan Mechner
Darısı diğer klasiklerin başına diyerek sizleri Prince of Persia'nın kaynak kodları, oyun içi videosu ve zaman ne çabuk geçiyor ya düşünceleriyle baş başa bırakıyorum.

Yorumlar

Anıl Özbek dedi ki…
http://www.merlininkazani.com/Prince_of_Persia_kaynak_kodlari_yayinlandi-oyun_haber-50571p1.html
Anıl Özbek dedi ki…
http://www.melihucar.net/haberler/kayip-prince-of-persia-kodlari-yayinlandi/
Anıl Özbek dedi ki…
http://www.teknoblog.com/oyun/prince-of-persia-apple-ii-kaynak-kodu-github-uzerinden-yayinlandi.html

http://jordanmechner.com/blog/2012/04/source/
beatboxkayseri dedi ki…
Bu sitenin sahibi beni eklesin. adanali.onder.gormez@w.cn

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dinozorus

Amazing Studio